7 | Vapaapäivä Chiang Raissa | 0 km
Tänään vietiin vapaapäivää ajamisesta. Oli muutenkin matkanjohtajan ja matkalaisten vapaapäivä…
Ajamiselta ei kuitenkaan vältytty ainakaan niiden osalta, jotka starttasivat aamulla klo 8.00 ja lähtivät tutustumaan Chiang Main tunnetuimpaan nähtävyyteen, Wat Ron Khuniin , eli Valkoiseen temppeliin.
Kohteeseen ei kannattanut eilen ajaa ajopäivän päätteeksi eikä tänäänkään keskellä päivää, sillä temppelin alue on tupaten täynnä turisteja. Oikea ajoitus on heti aamulla kun lämpötila on vasta + 22C:n tietämillä ja turistit ovat vielä matkalla kohteeseen. Näin on huomattu ja tieto pitää paikkansa:)
Muutama kuva kohteesta antaa käsityksen siitä, miltä vuonna 1997 aloitetun rakentamisen tulos nyt näyttää. Rakentaminen jatkuu edelleen, mutta valmistakin on jo tullut.
Pyörät parkkiin ja temppelille.
Jyrki ja Jaana.
Laura.
Laura ja Jyrki.
Ari ja Pertti.
Pari askelta myöhemmin.
Ai mitä Macha Lattea????
No, tykkäätkö?
Aria jännittää meneekö kämppäkaveri juomat alas ykkösellä.
Veli-Matti ja Matti-Veli?
Loppupäivä altaalla.
PeterPanBike branch office open daily, Chiang Rai, Thailand. Blogia pukkaa…
Pyykit lähtivät eilen pesulaan ja kuskien huoltokin on ollut toimivaa, joten jäljelle jäi enää tekninen puoli.
Veli-Matin (Green Team) Kawasaki Versyksen vaihteet alkoivat takellella eilen ja vikaa tutkimaan perustettiin tekninen lautakunta, joka totesi että vaiheet takeltelevat ja asialle pitää tehdä jotain.
Hani ja Jukka, jotka valitsivat enemmänkin Ducati henkisen päiväohjelman kun temppelikäynnin, olivat oikeassa paikassa oikeaan aikaan, eli Ducati liikkeessä. Ducatin kone oli ollut levällään kaupan lattialla ja siitä pojille oli herännyt ajatus, että jos osaa korjata Ducatin, osaa mitä vaan!
Google-kääntäjä töihin ja pian oltiin sovittu, että Ducatin jälleenmyynti keskeytyy tämän päivän osalta ja koko henkilöstö siirtyy pikahuolto-hälytystöihin Nak Nakara hotellin pihamaalle selvittämään, mitä Veli-Matin Kawasakille kuuluu.
Lentäjän poika.
Voittamaton…
Voittamaton…
Soiva peli, HD.
Pika siirtyminen tapahtui skootterilla kaksi päällä ja mukana seurasi kunnon työkalupakki täynnä työkaluja. Kysessä oli siis todellinen “pyydä tohtori kotiin” -käynti. Tohtorit löysivät vian jumittavaan vaihteensiirtoon polkimen ja jalkatapin kiinnityksestä, jonka holkki jumitti löysyyttään ja kuivuuttaan. Vika korjaantui käden käänteessä ammattitohtorin ottein. Päälikköasentajalla kumihanskat kädessä ja asentaja-asentaja hoiti paljain, ja myöhemmin rasvaisin käsin varsinaisen huoltooperaation. Kumihanskat päällikköasentajalta jäivät käyttämättä seuraavaa päälliköintiä varten…
Kahden ammattimiehen käynti ja Kawasakin korjaus maksoi peräti 800 BHT, eli ainoastaan pari kymppiä!
Nyt oli helppo siirtyä iltapäiväksi altaalle ilman huolen häivää ja valmilstatua vapaa-illan vapaaehtoiseen illan viettoon - vapaasti ;)