1. Idea matkasta

Mieti milloin, minne ja minkä kokoisella porukalla haluatte lähteä reissuun. Kerro meille ryhmäsi matkatoiveet, mahdollinen kohdemaa ja matkan teema. Idean selkäranka voi olla niinkin karkea kun esim. Ensivuonna haluamme ajaa Moskovan kautta Tolyattiin Lada-museota katsomaan tai haluamme ajaa vuoristossa, meren rantaa seuraten ja aavikon läpi samalla 2 viikon seikkailulla!

Kerro ideasi meille täyttämällä “pyydä tarjous”-lomake tai soittamalla toimistonumeroon +358 40 1965721. Meiltä tulee parin päivän sisällä jo tarkempi hahmotelma siitä mihin vuodenaikaan matka moottoripyörällä kohteessa onnistuu, miten pitkään sellainen voisi kestää, teiden kuntoarvio, mielenkiintoiset nähtävyydet reitin varrelta jne.

2. suunnittelu

Tässä vaiheessa voit myös toivoa tiettyä matkanjohtajaa jonka kanssa asioit jatkossa tai meiltä tulee matkanjohtaja jolla on eniten kokemusta kyseisestä kohdemaasta. Sama matkanjohtaja on ryhmän apuna suunnittelussa alusta loppuun ja myös vetää matkan. Saat hänet aina kiinni sähköpostitse ja puhelimitse.

Huomioithan, että mp-matkan suunnittelu on hyvä aloittaa mielellään viimeistään 6-10 kk ennen toivottua ajankohtaa. Jossain tapauksissa (esim. Kuuba, Tiibet yms.) on hyvä aloittaa valmistelut jopa 1-2 vuotta ennen matkaa!

3. alustava ehdotus

Saat meiltä muutaman päivän kuluttua alustavan tarjouksen, jota voit vielä halutessasi muokata mieluisaksi. Hiomme sinulle ohjelmaa niin pitkään, kunnes olet siihen täysin tyytyväinen. Sovitusti voidaan myös järjestää matkailta meidän toimistolla tai tulla käymään esim. teidän mp-kerhon tiloissa juttelemassa kasvotusten suunnitelmasta tai pitämässä matka-iltaa.

Hinta matkalle määräytyy tässä vaiheessa minimiosallistujamäärän mukaan joka yleisesti on 5-6 pyörää tai 8-10 matkalaista kyytiläiset mukaan lukien. Porukan koko voi toki privaattimatkoilla olla mikä tahansa, mutta kokemuksemme mukaan 5-10 pyörän ryhmät toimivat parhaiten. Silloin pystymme varaamaan motoristihenkisiä ja ainutlaatuisia majoituksia. Syömään pääsee helposti joka paikassa ja tauot eivät veny liikaa. Yli 5 ja alle 10 pyörän porukoissa saadaan paras hinta-laatusuhde aikaiseksi.

4. Markkinointi ja ryhmän keräämisvaihe

Kun matkan yksityiskohdat on lyöty lukkoon, ryhmän puuhahenkilön on helppoa jakaa matkalinkki omille kavereille WhatsApilla, Facebookissa, sähköpostitse, upottaa kerhon sivuille tai välittää miten vaan omille verkostoilleen sovittuun ajankohtaan saakka.

Tässäkin vaiheessa voimme tulla kutsusta pitämään innostavia matkailtoja!

Jos halukkaita matkalle kaveripiiristäsi on liian vähän, niin me voidaan aloittaa myös markkinointi sovitusti omia kanavia pitkin ja saamme ryhmän kasaan ns. ulkopuolisista motoristeista.

5. Ilmoittautuminen ja varaaminen

Matkalaiset ilmoittautuvat helpoiten mukaan matkasivun kautta klikkaamalla “varaa matka”-nappia. Varauksen yhteydessä maksetaan toimistomaksu (150€/hlö) joka vahvistaa osallistumisen matkalle ja tekee matka- sekä erityisehdoista molemmin puolin päteviä.

Ilmoittautumisen takaraja ja minimi-maksimi osallistujamäärä päätetään yhdessä. Ilmoittautumisajan päätyttyä vahvistuu ryhmän koko. Jos matkalle ei saada tarpeeksi ilmoittautuneita sovittuun ajankohtaan mennessä, se voidaan peruuttaa ilman kuluja. Peruutustapauksessa toimistomaksut voi siirtää vapaasti toiselle matkalle tai pyytää palautettavaksi.

6. odota innolla unohtumatonta seikkailua!

Suunnitelma, päivät ja osallistujat on lyöty lukkoon - voit rentoutua täysin ja meidän työ alkaa. Teemme kaikki varaukset ja valmistelut hyvissä ajoin.

Sopivasti ennen matkaa, yleensä 2-3kk, alamme valmistaa ryhmää henkisesti ja käytännössä reissuun. Lähetämme hotelli- ja reittilistat osallistujille, varmistetaan, että kaikki paperihommat ovat kunnossa ja sopivat varusteet pakattu mukaan. Pidämme tarvittaessa myös yhteisen info-tapaamisen, jossa käydään kaikki käytännön asiat läpi.

Loppulasku matkasta erääntyy maksettavaksi 2 vrk reissun jälkeen, mikäli toisin ei ole sovittu. Lue erityismatkaehdot tarkemmin tästä.

"Matka mitataan parhaiten ystävissä mieluummin kuin maileissa...."
— Tim Cahill