Päivät 33-34 | Birobidžan - Luchegorsk - Vladivostok 460 + 490 km

Päivä 33 Birobidžan - Luchegorsk

Birobidžan mainio hotelli tarjoili meille aamiaisen kello kahdeksan ja yhdenkän maissa oltiin tien päällä. Aurinko paistoi jälleen ja nyt ei oolut aivan yhtä viileää, kuin edellispäivinä tosin ei mitenkään erityisen lämmintäkään. Ensin tankille ja matka jatkui viimepäivien tyyliin soisissa maisemissa. Muutaman kerran ylitettiin rautateitä joita pitkin täällä tavara liikkuu ja junat ovat pitkiä. Koska aikaa oli reippaasti, niin ajettiin Habarovskin kaupungin läpi sen kummempia ja jatkettiin tänne Luchegorskin pieneen kylään jonka tehtävänä on tuottaa sähköä Primorsky Krain alueelle muun muassa Vladivostokkiin. Iso sähkölaitos saastuttaa itse kylää kuten tässä maassa monet tehtaat jotka eivät edusta nykypäivää.

Taustalla näkyy alueen pääelinkeino eli saastuttava sähkövoimalaistos.

Päivä 34 Luchegorsk - Vladivostok

Viimeinen ajopäivä alkoi kohtuullisen reippaalla sateella kun kun lähdimme liikkeelle Luchegorskista kohti päätepistettämme Vladivostokkia. Ensimmäiset noin kolme tuntia ajelimme sateessa ja reippaassa tuulessa ennen kuin lähestyttäessä Vladivostokkia pilvet pikkuhiljaa väistyivät ja perillä taivaas oli kokonaan sininen. Muutama pieni kahvi ja tankkasupaussi pidettiin matkan aikana, mutta muutoin tultiin reipasta vauhtia perille Vladivostokkiin. Kohtuullisen paljon oli ruuhkaa kaupungissa, mutta selvisimme noin puolessa tunnisssa kaupungin rajalta keskustan uuteen hotelliimme. Tavaroiden purku, kypäräoluet läheisessä ravintolassa, jonka jälkeen palasimme hotellille, missä paikallinen huolitsijan edustaja Yuri tuli kopioimaan papereitamme rahtausta varten. Mikäli koko päivän vellonut navakka tuuli tyyntyy niin kontti odottaa meitä huomenna aamupäivällä satamassa ja reissun viimeiset parisen kilometriä, ennen kuin hyvästelemme pyörät. Tänne saakka kaikki meni hienosti. Matkalaiset ja kalusto ovat kunnossa. Muutama päivä vielä matkaa jäljellä täällä Vladivostokissa ja siitä lisää seuraavassa postauksessa.

Aamusta satoi kun lähdettiin matkaan.

Paikallinen naismotoristi hakusi kanssamme kuvaan.

Saapuminen Vladovostokkiin

Kaikki matkalaiset ovat turvallisesti perillä ja ensimmäisessä kuvassa Ari Jaakkola