4 päivä | Andalucia |

Toinen ajopäivä aloitettiin heräämällä kilpaa auringon kanssa. Tämä on helppo kisa siinä mielessä, että kunhan muistaa herätä ennen klo 7.15, on varma voittaja. Tosin mietityttää millainen häviäjä tuo planeetta oikein on, sillä se seurasi meitä koko päivän ja yritti kärventää meidät huikella, paikoin jopa 32 C:n lämpötilalla.

Tutun kaavan mukaan ajettiin taas Torremolinoksen Shellille, jonka henkilökunta alkoi sisäistää prosessin, jossa kaikki tankkaa, mutta vain yksi maksaa. Tankit täynnä lähdettiin kohti itää ajaen Välimeren moottoritietä ensin 60 km, kunnes poikettiin Friglianan kohdalla pikatauolle. Samalla käytiin pyöräyttämässä tässä valkoisten kylien verkostoon kuuluvassa kylässä lähes pakollinen sight seeing -kierros. Ja tulihan siinä pyöräytettyä pikku pätkä moottoritietäkin kaupan päälle matkanjohtajan missatessa tärkeän käännöksen. Moottoritietä ajettiin vielä noin 40 km ajo ja Välimeren maisemat oli tarkastettu tämän päivän osalta.

Suunta kohti Sierra Nevadaa, eli 90 käännös pohjoiseen ja nokka ylämäkeen. Tässä ajopäivän toinen tauko jutustelun ja kahvittelun merkeissä. Harry harkitsee Gessun hankkimista kakkospyöräksi ja Jyrki kertoo tunnetusti mielellään Gessun monipuolisista ominaisuuksista. “Gessuun päädytään, kun kaikki muut merkit ja mallit on kokeiltu”

Pian pysähdyttiin padolle ottamaan kuvia padosta, joka sijaitsee kuvaajan selän takana. (ei siis saatu samaan kuvaan..)

Action -osastoa tällä matkalla Keski-Suomen miehet Jouni ja Ari, MADista ja enskapoluilta tuttuja miehiä etenkin niille, jotka tallaavat samoja polkuja viimeiseen asti…

Gessuja rivissä. Yhteistyökumppanimme Teba Motorhiren laivue on aina erinomaisessa teknisess kunnossa ja viimeisen päälle puunattu ja puts&plank. Ja matkapuhelinteline oma-ehtoista navigointia varten löytyy myös.

Rotko vuoren päällä, eli kallioleikkaus joka koostuu pääasiassa haperosta hiekkamassasta ja nyrkin kokoisitsa pikku kivistä.

Kylien läpi ajetaan aina, kun ne vaan reitille sopii. Kylissä puolestaan näkee kaikenlaista kaunista nähtävää.

Tämä kuva puolestaan sisältää tuotesijoittelua. Rukka, Shoei, PeterPanBike ja erityisesti Elä nyt, elämä on nyt -ajatusmaailmaa… Miksi lykätä sitä elämää, mistä juuri nyt tykkää edemmäksi, sillä nyt elämättömiä hetkiä ei voi tilata itselleen jälkikäteen, vaan ne pitää elää nyt. (Olipa niin hienosti että ihmettelen itsekin, tämä on kirjoittajan huomautus)

Oliivin viljelysalueilla kasvaa myös komeita mäntymetsiä mistä kätevä emäntä voi löytää vaikkapa matkamuistoja. Tänään nähtiin paljon oliivi viljelmiä. Espanja tuottaa peräti 40 % koko maailma oliiviöljystä. Jokainen espanjalainen käyttää 14 litraa oliiviöljyä vuodessa, eli 3 desilitraa viikossa.. Suomalaiset puolestaan käyttää 9,9 kiloa kahvia per henkilö, josta keittää 1100 kupiliista sumppia, eli 21 kupillista viikossa.

Luokkakuva mallia 202303 Bermejasin padolla. Matti, Ari, Sakari, Jaana Harry, Jouni, Kristiina, Perttu, Kari ja Viivi. Erinomainen, hyvällä huumorilla varustettu ja nopeasti yhteen hitsauntunut ryhmä. Tämä kuva sisältää puolestaan värisijoittelua.

Viivi, happy or not? - No tietysti Happy !!!. Viivin GS 700 Bemari taittui mutkaan kuin Ingemar Stenmarkin sukset tämän parhaina päivinään.

Kari tarkkailee Viivin linjoja ammattimiehen ottein.

Päivän viimeinen tauko ja loppukahvit Malagan luonnonpuiston maisemissa. Vielä pari vinkkiä perinteisen Malagan läpiajoon, joka on kokemus sinänsä, jos et päivittäin ajele miljoonakaupunkien iltapäiväruuhkassa.

Kohta alkaa, kaikki tallessa.

Nyt mennään ja mentiin kerralla koko “kylän” läpi ilman eksymisiä tai muita haasteita. Tämän suoran päätteeksi tuli vielä noin 20-30 ramppia ja liittymää, kunnes oltiin kotona Torremolinoksessa. Nyt suihkuun, hetki omaa aikaa ja yhteiselle illalliselle, niin kun pelikirjaan on kirjoitettu.

Jyrki LehtinenKommentoi