Korsika - Alpit | päivä 13 | München - Rothenberg ob der Tauber | 320 km |

Ryhmän reippailu-osasto aloitti aamun pikku kävelyretkellä Englantilaisessa puutarhassa.
Münchenistä päästiin ulos kätevästi Autobahnia pitkiä niin kuin sinne saavuttiinkin. Edelleen suunta pohjoiseen eli päinvastaiseen suuntaan mistä oltiin tultu. Aika helppoa. Tämä tarkoitti sitä, että Alpit jäi lopullisesti taaksemme ainakin tämän matkan osalta.

Noin tunnin verran Autobahnia ajettuamme, tiesimme, että tämä on nyt nähty. Ei Saksa, mutta Autobahnit, kyllä. Kokematta jäi myös kuuluisa Kasselin mäkin, sillä suunnistimme täyttä siks-sakkia pikkuteitä pitkin kohti seuraavaa etappia, Ingolstadia.

Ennen Audia käytiin syömässä. Parkkeeraamisasioissa meitä avusti ystävällinen pysäköinnin valvonta. “Laittakaa pyörät tuonne risteyksen taakse, sillä on ilmainen pysäköinti. Jämpi saksalaisohjeistus italialaisen pidätysmentaliteetin sijaan miellytti meitä kovasti.

Nyt on hyvä fillis.

No niin on, niin kuin Harrilla aina on:) Joo, ei tänne olla tultu mököttämään, tietää Harri.

Jos kaupungin nimi ei puhuttele, niin vinkkinä, että suuntasimme Audin tehtaille. Tälläkään kerralla ei kokoamislinjoille, vaan suoraan museoon. Hannu Mikkolan Audi Quatro ja kaikki Audin, DKV:n ja Auto-Unionin historian luomukset oli nostettu upeasti kiertävään vitriiniiin.

Tässä Arne Herztin kilpurin kopio, matkinut tietysti Mikkolaa, kuinkas muuten…

Autoja, moottoripyöriä, autoja, moottoripyöriä, kuka mustaa tuon Audi 60:n, entä tämän ja tämän. Taas oli BMW kerholaiset elementissään, tällä kertaa kilpailevan merkin lumoissa, mutta se sallittiin, koska kyse oli autoista. Audi-auto - BMW moottoripyörä -sekakäyttäjä Jukka oli tietysti mielissään, havaitessaa “nykypäivä osastolla” oman Audinsa.

Toki DKV:n upeasta historiasta olisi voinut päätellä, että Audi voisi olla tänä päivänä yhtä suosittu moottoripyörämerkki kun Bemari on tänä päivänä. Monet asiat ja yhteensattumat ovat juuri sitä historiaa, joka näkyy tänä päivä vaikkapa Audi -moottoripyörien puuttumisena markkinoilta. Jotkut ovat sanoneet, että DKV = TeKoVika, kukapa tietää?

Karkkikaupan hyllyllä.

Kuka muistaa Audi kuuskymppisen? Tehty Länsi-Saksassa, BRD.

Esi-Audi

Matka Ingolstadista kohti Rothenburg an der Tauberia jatkui asetuksin “vältä isoja teitä”.
Retin varrelle sattui isoja tuulimyllyjä joita oli todella paljon.

Rapsi oli parhaimmilla ja juuri parhaassa sadonkurjuuvaiheessa. V-P varmistaa maaperän kosteuden ja keltaisen värin säilyvyyden omalla panoksellaan.

Harri ja Jukka tietää, että Rukka on aina muotia.

V-P ja Harri

Jürgen ja Lauran Gessu 750

Laura.

Rothenburg. Etu-alalla hotellimme joka ei kuulunut mihinkään ketjuun ja oli pärjännyt itsenäisenä noin viimeiset 500 vuotta.

Rothenburg on upea, uskomaton hyppäys historiaan aina 1500 luvulle saakka. Jos joku kaupunki pitää nähdä ja kokea, niin tämä!

Paikallis-asukkaita kattohuoneistoissaan.

Hapankaalia ja Currywurstia, Schnitzeliä vai Gordon plöötä, siinäpä jälleen pohdinnan paikka.

Jyrki LehtinenKommentoi